Un interviu cu Alexandru Lilea, interpretul de muzică folclorică care a impresionat juriul emisiunii “Vedeta Populară” de la TVR

La aproape 21 de ani, Alexandru Lilea este student la teologie, iubește muzica populară și are o întreagă capodoperă cand vine vorba de colecții de ceramică și de costume tradiționale. Interpretul de muzică folclorică a reușit să participe la diferite concursuri și festivaluri de muzică, dar cea mai importantă apariție a sa a fost la emisiunea “Vedeta Populară” de la TVR.

28236022_10213473043853374_1001695656_n.jpg

Interviu Alexandru Lilea

Reporter:  De unde începe povestea cântecului popular?

Răspuns Alexandru Lilea:  La vărsta de 11 ani am pășit prima dată, dar povestea cântecului popular își are originea încă din copilărie, deoarece cântam acasă, la biserică, la școală sau colegilor.

  1. Reporter: A existat vreun model artistic după care te-ai ghidat?

Răspuns Alexandru Lilea:   Când eram copil o iubeam foarte mult pe doamna Maria Ciobanu, dar pot să spun că am avut mai multe modele de mari interpreți cum ar fi: Maria Lătărețu, Ion Dolănescu, Maria Cornescu etc.

 

 

  1. Reporter: Ai participat la numeroase concursuri și evenimente. Ai putea să ne povestești momentul  care ți-a lasat o amprentă profundă  în suflet?

Răspuns Alexandru Lilea:   De-a lungul timpului am participat la numeroase festivaluri și evenimente bucurându-mă de reale succese. De la fiecare participare am plecat cu multe amintiri căpătând o oarecare experiență.

  1. Reporter: Ce înseamnă pentru tine cântecul popular?

Răspuns Alexandru Lilea:   Pentru mine, cântecul popular înseamnă foarte mult întrucât acesta face parte din mine, este alături de mine în diferitele momente ale vieții mele alinându-mi sufletul atât la necaz cât și la bucurie.

 

  1. Reporter: Ce crezi ca primează: versurile sau linia melodică?

Răspuns Alexandru Lilea:   Atât versurile cât și linia melodică a unui cântec trebuie să fie în concordanță. Melodia și textul trebuie să se îmbine perfect astfel încât să ajungă la sufletul iubitorului de muzică.

  1. Reporter: Cum a fost experiența de la emisiunea „Vedetă populară” ?

Răspuns Alexandru Lilea:   Înca din momentul în care am pășit pe platoul de filmare al emisiunii de la TVR m-au cuprins mari emoții pentru că era vorba de un concurs important, iar majoritatea concurenților erau foarte bine pregatiți. Pentru mine concursul „Vedeta populară” a avut o mare importanță, deoarece prin intermediul acestuia am reușit să devin cunoscut și îndrăgit de oameni și să fiu apreciat de specialiștii în domeniu.

  1. Reporter: Care sunt cele mai importante lucruri în viață?

Răspuns Alexandru Lilea:   În opinia mea cele mai importante lucruri din viața unui om sunt: sinceritatea, omenia, dragostea și nu în ultimul rând credința în Dumnezeu.

28176081_10213473043773372_1275016368_n

  1. Reporter: În toate meseriile există greutăți, a fost vreo clipă în care ai zis că renunți la muzică?

Răspuns Alexandru Lilea:   Este adevărat ca în fiecare meserie există greutăți și sacrificii. Nimic nu se obține fără muncă. Am avut și eu momente mai dificile în care m-am gândit să mă las de cântat, dar marea mea pasiune a biruit totdeauna. De fiecare dată am înteles că trebuie să lupți pentru ați îndeplini idealul.

  1. Reporter: Care sunt ultimele aspecte din evoluția ta muzicală?

Răspuns Alexandru Lilea:   Lucrez la un album din care am reușit să imprim cinci piese muzicale și care sper să fie pe gustul iubitorilor de folclor.

  1. Reporter: Un citat după care te ghidezi în viață ..

Răspuns Alexandru Lilea:   ” Adevărata înțelepciune stă în modestie”

Omul care este cu adevărat inteligent știe să fie și modest atunci când trebuie.

 

 

Realizat de Pomană Elena

Lasă un comentariu